Deze bezoekles kan met in achtneming van de Covid-19 maatregelen gegeven worden.
Na acht jaar verlaten de leerlingen hun school: mede-leerlingen, juffen, meesters én het schoolgebouw. Hebben ze alle geheimen van het gebouw ontdekt? Wat stond er eigenlijk vóór dat de school er kwam? En hoe zag hun wijk er voorheen uit? Ontdek, vóór ze de schooldeur achter zich sluiten, de geheimen van de school. De leerlingen gaan in tweetallen aan de slag met archiefstukken van hun eigen school en leren meer over de omgeving. Ze maken er, met behulp van een iPad, een strip van. Die krijgt de docent toegestuurd, zodat de strip aan het portfolio van de leerlingen kan worden toegevoegd. Of ze maken er met z’n allen een stripboek van.. Het verhaal van hun school!
Thema | 8 Voltooid verleden tijd |
Locatietype | Op locatie |
Discipline | Erfgoed |
Onderwerp | Bouwen, Media |
Instelling | Regionaal Archief Rivierenland |
Kosten | € 50,- per klas |
Max leerlingen | 30 |
Bezoektijden | maandag t/m vrijdag, in overleg |
Bezoekduur | 75 minuten |
Voorbereidingstijd | 10 minuten |
Voorbereiding op school | Klas in tweetallen indelen. |
Werkvorm | Samenwerken, creatief |
Kerndoelen en competenties | Voornamelijk 51, 54 & 56. |
Begeleiding vanuit school | Twee begeleiders per groep. |
Bijzonderheden | De les is alleen te boeken door scholen in het werkgebied van het RAR in de maand juni. Omdat de les op maat is houdt het RAR een voorbereidingstijd van vier weken aan. Gelieve de les ruim van te voren te boeken. De les is afhankelijk van aanwezige archiefstukken over de school bij het RAR. Hierover wordt contact opgenomen na aanmelding van de school. |