Een verzameling stoffige familieleden   Reserveren Mariette van Duin, kunstenaar in de klas

Voor deze bezoekles is nog geen waardering gegeven

Omschrijving bezoekles

Gezamenlijk vullen we een wand vol met familieleden. De leerlingen maken portretten met stofjes van een familielid. We gaan het in deze les hebben over hoeveel iemand voor je kan betekenen. Wat maakt deze persoon zo bijzonder? En hoe zet je deze 'kenmerken' om in beeld.

Kenmerken

Thema Mijn familie
Locatietype In de klas
Discipline Beeldende vorming
Instelling Mariette van Duin
Kosten € 65,- + € 1,- per leerling extra aan materiaalkosten. Prijs is inclusief reiskosten.
Max leerlingen 1 klas
Bezoektijden In overleg
Bezoekduur 70 minuten
Voorbereidingstijd 30 minuten
Voorbereiding op school Tafels afdekken en materialen klaarleggen en voorbeelden op bord tekenen.
Werkvorm Start met een kringgesprek over portretten in de beeldende kunst en over familieleden. Daarna krijgen de leerlingen instructies en gaan individueel aan de slag met het maken van portretjes van stof. We sluiten af met een evaluatie.
Kerndoelen en competenties Kerndoelen 34, 37, 54 en 55.
Begeleiding vanuit school Actief aanwezige leerkracht.
Bijzonderheden Een apart (handarbeid) lokaal. Indien dit niet aanwezig: tijd om in klaslokaal spullen klaar te leggen en op te ruimen.

Anderen over deze bezoekles

Aanvraagformulier

Let op, dit is een aanvraag en geen officiële reservering!

Geef jouw mening

Contact

Over deze aanbieder

Mariette van Duin is beroepskunstenaar in de klas en geeft met veel enthousiasme workshops aan kinderen. Met haar lessen wil ze het zelfbewustzijn van kinderen helpen ontwikkelen. In haar workshops stimuleert ze kinderen om zichzelf te zijn, hun eigen kwaliteiten te ontdekken en daardoor creatiever te durven denken. De lessen zijn persoonlijk en inhoudelijk. De leerlingen werken naar een eindproduct toe waar ze trots op kunnen zijn. Ze maakt gebruik van veel verschillende technieken en materialen. Mariette begon haar carrière als theatermaker/ vormgever. Momenteel ontwikkelt ze zich als verder als autonoom schilder. Kenmerkend voor haar werk is de confrontatie tussen vrolijkheid en grauwheid. Ook zoekt ze graag de grens op tussen kijken en voyeurisme. Vaak wordt haar publiek op hùn beurt ook weer bekeken.

Geef ons jouw mening

We horen graag van jou hoe jouw klas deze bezoekles heeft ervaren. Daarom vragen we je deze vragenlijst in te vullen.

Denk hierbij aan: Locatie, begeleiding van de aanbieder, beschikbare tijd.

Jouw waardering
Wat is jouw waardering?
Volgende vraag >

Denk hierbij aan: Op welke manier biedt deze activiteit een inhoudelijke meerwaarde op het thema en de algemene lessen in de klas?

Jouw waardering
Wat is jouw waardering?
Volgende vraag >

Denk hierbij aan: Op welke manier biedt deze activiteit een inhoudelijke meerwaarde op het thema en de algemene lessen in de klas?

Jouw waardering
Wat is jouw waardering?