Deze bezoekles kan met in achtneming van de Covid-19 maatregelen gegeven worden.
Na eigen geschiedenislessen over industrialisatie kunnen kinderen bij De Locht een spel doen, waarbij ze als een detective een mysterie op proberen te lossen. Wie heeft de bakkerij in brand gestoken? De smid, de klompenmaker, de zadelmaker, de bierbrouwer of iemand anders uit het dorp? En wat heeft de komst van fabrieken in de omgeving ermee te maken? In groepjes verzamelen de leerlingen aanwijzingen om het mysterie op te lossen.
Thema | 7 Mijn huis staat in… |
Locatietype | Op locatie |
Discipline | Erfgoed |
Tijdvak | Burgers en Stoommachines |
Onderwerp | Beroepen |
Instelling | Openluchtmuseum de Locht |
Kosten | €6 per leerling, begeleiders gratis |
Max leerlingen | 30 |
Bezoektijden | Maandag tot en met vrijdag |
Bezoekduur | 120 minuten |
Voorbereidingstijd | 5 minuten |
Voorbereiding op school | Stel maximaal 6 groepjes samen. |
Werkvorm | Escape-mysterie |
Kerndoelen en competenties | 1; 2; 51; 52; 56. Samenwerken, onderzoeken, kritisch denken. |
Begeleiding vanuit school | 1 begeleider per groepje is wenselijk. |